12.6.15

Eestlaste tee tarbimiseni ehk mobiilsete seadmete roll (2015)

Inimeste tarbimine on üha rohkem seotud internetiga ja faktid näitavad, et dramaatiliselt on kasvanud nutifonide roll selles protsessis. Vastavalt Google uuringule ( The Online & Multiscreen World (EE) ) 57% eestlastest kasutab nutifoni, 78% PC-sid ja 25% tahvelarvuteid toote või teenuse tarbimisel, kusjuures nutitelefonide roll on enamasti tarbija aitamine lokaalsete ettevõtte otsingul (sellest 20% kasutab Google Maps'i ja teisi navigeerimissaite) ja esmase ostueelse informatsiooni kogumisel. Huvitav on ka see, et 61% eestlastest kasutab tarbimisel nutifone paralleelselt TV vaatamisega ja vaid 2%-l on tarbimisotsuse tegemisel aidanud sotsiaalvõrgud.

Juba eelmise aasta uuringus (Mobiilsete seaadmete osakaal teenuste otsingus 2014) selgus, et mobiilsete seadmetega sooritatud otsingu maht kasvas olulisel määral (ligi 60% valitud märksõnadel). 2015 aasta mai kuu seisuga on see kasv juba üle 100% võrreldes eelmise aastaga.
Allpool tõin välja 2 diagrammi erinevate märksõnade valikuga, mis näitavad erinevate tarbijagruppide harjumuste muutust teenuste või toodete ostuprotsessis.



Lühidalt sõnum on see, et oluline on olla leitav ja tagada hea kasutajakogemus nutitelefonis, ehk ettevõtte koduleht peab olema mobiilisõbralik, vastasel juhul ei osale ettevõte juba 57% tarbijate toote ja teenuse ostuprotsessis.

Seotud uudised ja artiklid:

Kommentaare ei ole :

Postita kommentaar

Kui sul tekkis küsimusi või tahaksid midagi lisada, siis oled teretulnud seda tegema. Tänan.