15.6.15

Kas uus Google algoritmide muutus? Kas uus Panda?

Üle-eelmine nädal tulid SEO kogukondadest esimesed vihjed selle kohta, et Google otsingumootori indekseerimise ja hindamise algoritmidega on midagi toimunud (loe WebmasterWorld forum) . Nimelt hakkasid osade Saksamaa veebilehtede positsioonid järsku liikuma erinevates suundadeas. Ligi nädal hiljem märgati taolist liikumist juba Inglismaa veebilehtede puhul. Ega sellest poleks midagi, kui täna ma ei oleks pidanud konstateerima fakti, et see puudutas (laupäeval) ka osasid Eesti veebilehti. Protsent pole küll suur, kuid ühte seaduspärasust siiski oli märgata. Nimelt toimusid imelikud nihked just e-poodidel või sarnaste suure tootevalikuga veebilehtedel. Osade veebilehtede positsioonid taastusid tänaseks, kuid mitte kõik. Arvan, et selle nädala jooksul toimuvad veel mõned järellainetused ja loodetavasti pole see suurema muutuse signaaliks.

Selle juures siiski tooks välja huvitava fakti. Nimelt mõjutas see väike "algoritmiline raputus" imelikul kombel ka meie hallatavate AdWordsi kontode kvaliteediskoore ja seeläbi kliki hindasid (osadel läks kallimaks ja osadel läks soodsamaks), kusjuures seda märgati ka Saksamaal (loe pildilt).

Väljavõte foorumist WebmasterWord.com

Mulle meenub, et olen sarnast järelmõju ka varem näinud ja hiljem on Google avaldanud uutest kvaliteedireeglite täiendustest veebilehtedele, kuid igasugust mõju AdWords'ile on ametlikult eitatud. 

Kommentaare ei ole :

Postita kommentaar

Kui sul tekkis küsimusi või tahaksid midagi lisada, siis oled teretulnud seda tegema. Tänan.