25.5.14

SEO, mis see on, miks see on ja kuidas see töötab

Mis on SEO

Internetiturunduses üks kuumemaid teemasid on olnud ja jääb SEO. SEO on lühend inglise keelest (Search Engine Optimisation) ja tähendab veebisaidi või veebilehe optimeerimist eesmärgiga saavutada kõrgem positsioon otsingumootori otsingutulemuste lehel. Põhjus, miks see nii oluline on, sai kinnituse 2010 aastal läbi viidud ja 2013 aastal uuendatud uuringus (läbi viidud Chitika Inc. poolt). Sellest uuringust tuli välja, et 91,5% kogu otsingumootoritest tulevat internetiliiklust tuleb esimeselt otsingutulemuste lehelt (siin ja edaspidi tuleb juttu Google otsingumootorist, millel on suurim turuosa otsingumootorite seas nii maailmas, kui ka Eestis). Teiselt otsingutulemuste lehelt tuli vaid 4,8% liiklust ja kolmandast kõigest 1,1%. Need arvud näitavad selgelt, miks on oluline sattuda otsingutulemuste esilehele. Kuigi uuring viidi läbi vaid USA-s ja Kanadas, ei erine need suhtarvud oluliselt ka Eestis või mõnes teises riigis. Selle uuringuga saate tutvuda ja selle alla laadida siin ( The Value of Google Result Positioning ). Samast uuringust selguba ka, et 61,5% kogu liiklusest, mis tuli esimeselt 15 positsioonilt saavad endale esimesed 3 positsiooni, kusjuures esimene positsioon sai endale ligi 33% liiklusest. Sellepärast ütlevad SEO-eksperdid, et kui sinu veebileht pole otsingutulemuste esilehel, pole seda praktiliselt olemas.

Pööraks lugeja tähelepanu lisaks Google poolt läbiviidud uuringule, milles uuriti, kuidas inimeste pilgud liiguvad, kui nad vaatavad Google otsingumootori otsitulemuste lehte.

seo internetiturunduses

Pilgu liikumise tihedust pildidl näitavad lillakad alad, kusjuures tumedamad alad tähistavad, kuhu vaadatakse kõige tihedamini. Sellest on näha, et inimeste pilgud satuvad kõige rohkem makstud reklaamil (AdWords'i reklaam), seejärel orgaanilise (loomuliku) otsingutulemuste alal. See seletab üsna konkreetseid tulemusi Chitika Inc. poolt läbi viidud uuringus. Uuringu saate endale alla laadida siin.

SEO, miks see on

Kui küsida, miks see nii on, siis vastust tuleb otsida inimese psühholoogias ja tänapäeva tsivilisatsiooni arengust tingitud olukorrast. Infomahud, mida inimesed iga päev töötlevad on tohutud võrreldes internetiajastule eelnevale perioodile. Lisaks veel n.ö. elu kiirus. Google on sellest aru saanud ja seetõttu on välja töötanud veebilehtede hindamise süsteemi, millega üritatakse esimestele positsioonidele paigutada otsingumootori kasutajale kõige väärtuslikumad tulemused, sest sellest sõna otseses mõttes sõltub Google kasutajate arv ja turuosa.

Kuidas SEO toimib ehk Google reeglid

Nagu eelnevalt mainitud, tõstab Google esile väärtuslikumad veebilehed. Lihtne kontseptsioon, kuid teostus nõuab pingutusi ja eriteadmisi, eriti valdkondades, kus konkurents on suur. Selle teema lahkamiseks peab kõigepealt aru saama, kuidas Google otsingumootor töötab.

Kõige aluseks on otsingu päringud, mida teostatakse otsingusõnade või -fraaside sisestamisel otsinguvälja. Sisuliselt keerleb kõik ümber märksõnade, mis on otseselt seotud teenuste või informatsiooniga, mida otsingumootori kasutaja soovib leida. Siit ka üks olulisemaid SEO põhimõtteid - koduleht optimeeritakse konkreetsetele märksõnadele, mille puhul tahetakse saavutada loomuliku otsingutulemuste lehel võimalikult kõrgem positsioon. On oluline aru saada, et lihtsalt ühe märksõna lisamine veebilehele tulemusi ei anna. Selle märksõna ümber on tarvis kasvatada unikaalne sisu, mis räägib konkreetselt just sellest teemast.

Teine oluline faktor, mis mõjutab veebilehtede positsioone OTL-l (otsingutulemuste lehel) on veebilehe struktuur ja navigatsiooni lihtsus. Google soovitustes veebimeistritele on see selgelt välja toodud. Lihtne ja loogiline struktuur annab parema kogemuse veebilehe külastajale, väärtus, mida Google otsingumootor väga hindab.

Veebilehe külastaja kogemus ühel või teisel veebilehel sõltub väga palju ka veebilehe välimusest ehk disainist. Kui veebilehe disain on sõna otseses mõttes kole, siis enamus külastajaid lahkub sellelt. Sellepärast veebilehe disain on väga olulisel kohal ja mõjutab positsiooni OTL-l.

Arvestades tänapäeva mobiilsete seadmete populaarsust on hakanud olulist rolli mängima ka mobiilsetele seadmetele optimeeritud disaini olemasolu veebilehel. Seda on otseselt välja toonud ka Google oma juhendis veebimeistritele (Google ametlik SEO juhend algajatele).

Viimane asi, mida tahaks mainida selles artiklis (kuid pole viimane asi, mis mõjutab SEO tulemust) on veebilehe populaarsuse kasvatamine viidete abil, mis on paigutatud teistele veebisaitidele. Siinkohal ütleb Google selgelt: ära osta viiteid viite-farmidest! Google austab veebilehti, mille viitepopulaarsus kasvab loomulikul teel, näiteks kellelegi meeldis veebilehel olev informatsioon ja see keegi teeb juttu oma avastustest oma blogis või veebilehel. Siinkohal ei tohi unustada ka sotsiaalseid võrgustikke (näiteks Facebook ja Google+ ). Kui veebilehe või brändi ümber hakkavad diskussioonid, kasvatab see Google silmis oluliselt selle veebilehe väärtust. Sotsiaalsete võrgustike mõju SEO tulemustele on kasvav ja seda ei tohiks tänapäeval küll kõrvale jätta.

Vaata ka ametlikku Google videot SEO kohta:



Veel ressursse:
Steps to Google friendly site
Tänapäeva nõudmised ettevõtte veebilehtedele - 1 osa - Kujundus ja disain.



Kommentaare ei ole :

Postita kommentaar

Kui sul tekkis küsimusi või tahaksid midagi lisada, siis oled teretulnud seda tegema. Tänan.