20.9.17

SEO TRENDID 2017 - 3 ASJA MIDA PEAD TEADMA, ET KONKURENTIDEST MITTE MAHA JÄÄDA

Viimastel aastatel on SEO-valdkonnas toimunud jõulised muutused, paljudele ettevõtetele on koduleht saanud aina olulisemaks müügikanaliks. Vaatame üle kolm olulisemat aspekti, mida pead teadma SEO kohta aastal 2017.

Kuna üle 93% otsingumootorite turust Eestis on Google’i käes statcounter.com andmetel, siis rääkides SEO-st, räägime just Google’i vaatevinklist. Võib öelda, et Google on viimasel ajal olnud ja on ka lähitulevikus internetis suunanäitaja.

Mobiilikasutaja on “kunn” ehk tere tulemast “mobile-first” maailma


Viimaste muutuste põhiline süüdlane on nutitelefonide kiire areng ja kättesaadavuse kasv, mille tagajärjel on internet jõudnud igasse Eesti nurka. Kui 2013 aastal kasutas 38% eestlastest nutitelefoni, siis aastal 2016 kasutas seda 63% (Google Consumer Barometer).

Selle tagajärjel on kogu otsingumootorite kasutamine järjest kasvanud, eriti viimastel aastatel. Seoses eelnevaga on Google ametlikult välja öelnud, et otsingumootorite tulemusi hakatakse määrama selle järgi, kui mugav on kodulehte mobiiltelefoni kasutajale kasutada.

“Küsimused, mida pead endalt küsima: Kas minu ettevõtte kodulehte on mobiiltelefonis mugav kasutada? Kas see laeb kiiresti? Kas teksti on hästi näha? Kas kasutajal on mugav meiega ühendust võtta?”

Maailm liigub turvalise interneti suunas

Eelmise aasta sügisel teatas Google Chrome’i meeskond, et alates aastast 2017 hakatakse veebilehitsejas Chrome versioonis 56 kodulehti, mis kasutab  informatsiooni edastamiseks ebaturvalist hüperteksti edastusprotokolli (HTTP - kui kodulehtede aadress algab nii: http:// ) märkima veebilehitsejas neid kui “ebaturvalised”. Google räägib juba viimased paar aastat sellest, et soovitab kodulehed ümber kolida turvalisele hüperteksti edastusprotokollile HTTPS, mis välistab selle, et isiklikke andmeid saaks keegi kõrvaline osapool vahelt kätte.



Seda, et otsingutulemustes hakatakse eelistama neid kodulehti, mis on HTTPS-le üle läinud Google ametlikult veel ei ütle, kuid teema käsitlemine viimasel ajal ja erinevad “vihjed” viitavad sellele, et kui mitte sel aastal, siis tõenäoliselt hiljemalt järgmisel aastal muutub see ametlikuks SEO-d mõjutavaks faktoriks.

Kui sinu koduleht ei kasuta turvalist hüperteksti edastusprotokolli, siis soovitan ennetada võimalikke negatiivseid tulemusi tulevikus. Pöördu enda veebimajutuse pakkuja poole, sest see tegevus on teenusepakkuja pärusmaa. Ümberkolimisega võib esineda mõningaid ohte SEO osas ja need on seotud väheste teadmistega antud vallas, seetõttu kui antud teema pole Sulle tuttav, ära proovi seda ise teha, vaid pöördu kindlasti veebimajutuse teenuse pakkuja poole.
 

Kasulik ja värske veebilehe sisu on huvitav kasutajale ja otsingumootorile

Täna on kodulehe optimeerimine üks olulisemaid meetodeid konkurentsivõime hoidmiseks ja kasvatamiseks ning seda igas valdkonnas. Seetõttu investeeritakse sellesse valdkonda üha rohkem ja rohkem. Selle tulemusena kodulehtede kvaliteet nii kasuliku sisu, kui kasutajasõbralikkuse poolest kasvab. Siin ei piisa enam standartsetest lahendustest - on väga oluline olla kodulehe külastajatele huvitav ja kasulik kogu aeg ka tulevikus.

Põhisõnum on see, et on vaja regulaarselt toota klientide jaoks kasulikku informatsiooni ja avaldada seda kodulehel. Sellel on vee teisedki positiivsed “kõrvalmõjud”. Kui kodulehel ilmub huvitav õpetus artikli või isegi video näol, siis on väga tõenäoline, et inimesed hakkavad seda jagama blogides ja teistes sotsiaalmeedias.

Kommentaare ei ole :

Postita kommentaar

Kui sul tekkis küsimusi või tahaksid midagi lisada, siis oled teretulnud seda tegema. Tänan.